יום שישי, 18 ביולי 2014

מה ישבח את האווירה בבית וירגיע?

מה ישבח את האווירה בבית וירגיע?
אילו פריטים יכולים לנסוך תחושת בטחון ולשמח?

כן, גם אני מוצאת שהבית הוא עוגן. והמרחב האישי רוצה להעניק לי רוגע ושלווה.
יצאתי לעזור לו להיות תומך עבורי, וכך גם לרענן את יקיריי.

איך מרגיש מול התמונה הזאת?


אני מתמלאת חלחלה, חרדה, חשש (ח.ח.ח. ולא חחחחח של SMS מצחיק!!)

יותר עדיף אוסף תמונות ממלאות חיוך חדווה חיים (קבלו ח.ח.ח. שונה לחלוטין שכדאי ורצוי להכניס למרחב הבייתי):

פרחים הם אהבת חיי.
הם מחיים את נפשי בכל מצב. כבר מלסדר אותם באגרטלים השונים אני מתמלאת ברוגע ובתשוקה לעשייה. בנוסף, כשהם מסביבי משך השבוע הם ממלאים את חלל הבית בצבעוניות, חיוניות וניחוחות פריחה שמפריחים את הנפש.
                                                    עיצוב וסטיילינג: ציקי אורון, מעצבת פנים וסטייליסטית

על המגש העגול שלושה אגרטלים שקופים בגבהים שונים, אפשר גם להשתמש בכוסות בשלושה גבהים ואף לקטוף פרחי גינה או לרכוש חרציות פשוטות בצבע ורוד לאופטימיות או צהוב לחיוניות.

להלן מגש נוסף עם נגיעות כתומות ממלאות מרץ:
                                                    עיצוב וסטיילינג: ציקי אורון, מעצבת פנים וסטייליסטית

וגם אגד ממלא אגרטל של פרחי שדה צהובים ופשוטים, כמה פשוט ככה משמח.

   עיצוב וסטיילינג: ציקי אורון, מעצבת פנים וסטייליסטית

ריחו של מאפה בתנור נותן לי תחושה של בית
אז התחלתי להכין באופן די מפתיע עוגות. בתי אוהבת את הריחות שממלאים את החלל. בנוסף, התוצר הסופי ממלא אותי גאווה. והעשייה מביאה איתה התמקדות בעשייה משמחת.
                                                    עיצוב וסטיילינג: ציקי אורון, מעצבת פנים וסטייליסטית

היה מי שאמר שכלים נאים מרחיבים דעתו של אדם? אני בעד.
המתכון מהספר: 'בית ספר לאפייה' שכולל בתוכו הסברים למתקשים במיוחד (כמוני?!)
עוגת חלב בניחוח וניל. בפשטות, בקלילות ובאהבה. להלן:


האמת, הSTART UP הראשוני של אפייה בייתית החל בהשראת החברה המופלאה שלי היליתי.
חברות טובה כשלעצמה מבריאה. תודה אהובה.

אין כמו חדוות היצירה בצבע (וכמה שימושית היצירה לסדר וארגון הבית)
אטבי העץ שנצבעו בצבע אקרילי אהוב הולכים לשמש את מרחב הכביסה שלי.
הדבקת מגנט על כל אחד מהאטבים תאפשר לי להניחם על לוח מגנטי תלוי במרחב זה, שנועד לזוגות גרביים אבודים.
אפשר לרתום ילדים בחופשה לסדנת יצירה מפיגת שעמום.

                                          עיצוב וסטיילינג: ציקי אורון, מעצבת פנים וסטייליסטית

החומרים הדרושים: אטבי כביסה פשוטים עשויים עץ, צבע אהוב, מכחול פשוט, דבק וסליל מגנט (אפשר להשיג בחנויות היצירה וההובי), ואפשר גם הדבקת חרוז נוצץ לסיומת. מתבקש גם לוח מגנט שישמש כמצע עבור האטבים הצבעוניים, שימתינו לבואם של זוגות גרביים אבודים במרחב הכביסה.
בנוסף לחוויית היצירה, התוצר תורם לארגון וסדר בבית. וסדר מביא עמו שלווה, כמה חפצה בייקרה בימים טרופים אלו.
         
מקנחת בחיית המחמד שלנו פפסי
נכון שאינה מצויה בכל בית ואינה פריט חובה (אפרופו ה-ח.ח.ח. הרצוי ;-) )
בכל זאת אספר שפפסי כלבה תוססת, כבר מורגלת בקולו של הצבע האדום. יחד איתנו נכנסת למרחב המוגן ומאפשרת לילדים להתמקד בדאגה אליה. (כן. יש בה אפקט מרגיע)

לעיתים מרגישה מוגנת תחת הכורסא, כמה מצחיקה ומשעשעת:


 לעתים מסופרת משולבת בנדנה צבעונית עם קריצה: (בידיה של נטלי מ'בית הכלב')
תמיד מעלה חיוך, מרגיעה ומקבלת את פנינו בנאמנות מלהיבה.

לסיום, כולי תפילה לרגעי שלווה ונחת,
לימים של שירים נינוחים במקלחת,
לחיילים שלנו ששבים הביתה בשלום ללא כל שריטה ופגע, 
להטענת המרחב הביתי באנרגיות מיטיבות ומשמחות בכל רגע.

ועד אז, אפשר להצטייד בפרחים, במאפה ביתי וביצירה צבעונית 
ואולי אף בחיית מחמד חיונית :-)

 'כל שנבקש לו יהי'!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על המשוב! שמחה על המסע המשותף!

הבן שלי נסע, ואיך זה קשור לעיצוב הבית?

 תופעת הקן המתרוקן היא תופעה מוכרת בספרות המקצועית ובכלל שגורה בדיבור בין הורים, שילדיהם הבוגרים עושים צעדיהם לעצמאותם מחוץ לבית ילדות. שונה...